Her har vi dekket til møljemiddag

Noen av våre medlemmer og besøkende koser seg i solveggen

Klubbhuset

Vi er stolte av vårt klubbhus som har fått en sentral beliggenhet i havna. Huset har sin historie som skole i Steinfjord på yttersiden av Senja. Skolebygget ble oppført i 1898 i Steinfjord.

Lysnes Båtforening besluttet på styremøte 26.06.96 å kjøpe skolen fra Berg Kommune. På grunn av stor aktivitet med bygging av havna ble skolen først revet i 1999. Da samla bygda seg til en fantastisk dugnad, hvor bygdefolket stilte opp i Steinfjord med traktorer, unger, mannfolk og kvinnfolk. Skolen ble revet plank for plank og merket på plassen for å lette arbeidet med oppføring. Skolebygget ble så oppført på Lysnes i ny dugnad hvor bygdefolket på nytt stilte opp. Bygget er bevart innvendig slik at historien kan leses i veggene.

Klubbhuset ble offisielt åpnet i august 2003. I dag benyttes huset til forskjellige aktiviteter som lørdagskafe, møljefest for bygdas eldre, fiskefestival og foreningsaktiviteter for å nevne noen.

Klubbhuset har blitt et treffpunkt i bygda med sosiale aktiviteter.